Cikkek : Az Alpine Turbo feltöltője |
Az Alpine Turbo feltöltője
Soma 2006.01.09. 20:45
Típus:
-Garret T3
Nyomáshatároló szelep: statikus nyomás:
-585+-30 mbar
Gyújtás megszakításnál:kikapcsoló nyomás:
-750+-50mbar
Az Alpine turbo feltöltőjéről a legfontosabb tudnivaló és turpisság az, hogy a turbo nem csak levegőt szállít hanem magát a benzin-levegő keverékét nyomja a hengerekbe.
Ezt a mellékelt képen is jól át lehet látni(a levegő, majd a keverék útját) Magyarázat a képhez:
- 1:a légszűrőbe 2 helyről jut a levegő, a külvilágból a hideg levegő, illetve a kipufogocsonktól a meleg.
- 2:Innen egyenesen a karburátorba vezet az út, majd innen már a keverék szállítódik tovább, amit már a turbo(3) ereje hajt a hengerekbe egy fém ötvény csövön keresztül.A hengerfej egy keresztöblítéses hengerfej, tehát ellenkező oldalon van a szívó és kipuffogó szelep(4).
- A képen az 5-ös a szívó, a 6-os a kipuffogószelepet takarja.
- Innen a kipuffogógáz (7) távozik a turbóba, ugye ez a kiáramló gáz hajtja a turbót(8).
- Majd távozik a gáz a kipufogórendszerből.
- A turbó fontos része még a nyomáshatároló ami a képen a 10-es számmal van jelölve.
|